Monday 8 July 2013

My 2nd ride as a pillion.. Laos to Nilai

Haaa... ni ride yg kedua with my hubby..

Sama mcm ride yg pertama, aku naik flight ke Laos. Kali ni my hubby and the group dah 10 hari memulakan expedisi ke Laos.

Dgn helmet di tangan dan jaket, aku bergerak ke LCCT utk ke Vientiane Laos. Lebih kurang 1 jam lebih aku dah berada di Laos. Smpi di Vientiane Airport, aku terus ke kaunter taxi and pegi ke hotel. Hotel yang aku duduk ialah hotel Sabaidee@Lao. Ok gak hotel ni... sian hubby waktu sampai ke hotel... Nampak kepenatan... ye lar dah 10 hari ride...

 Ni my hubby kat sempadan Laos China
 
 Ni masa aku sampai ke Laos..
 
Hotel yg we all stay masa kat Laos
 
Jalan2 di kota Laos @ Sg Mekong
 
Esok we all nak gerak dari Laos masuk ke Thailand balik. Kena tido awal...
Kul 7.00 pagi dah gerak dari Laos ke border Thailand. Dekat je dari Vientiane ni.. dah sampai imegresen... tapi queue punya la lama...aduyai...
Kat imegresen nak masuk Thailand..
 
 Dr imegresen terus menuju ke Cha Am Thailand.

 Kepenatan...
 
Perjalanan ambil masa selama 19 jam...perghhh.. 1200km atas moto...rasa nak patah pinggang... Sampai Cha Am dalam kul 2.30 pagi... sampai hotel terus bedebushhhh...tido...kepenatan...
 
Pantai di Cha Am mmg terbaekkkkk.... mmg peace dok kat situ...

 With my luv..
 
Rehat di Cha Am... esok kami bertolak ke Hat Yai dan terus ke Nilai pada hari berikut nya...
 
Perjalanan kali ini : Laos - Cha Am - Hat Yai - Nilai.
 
Sekian tuk kali ini... nnt aku nak citer lak 3rd ride as a pillion... ke mana lak yer...




No comments:

Post a Comment